PA DE PESSIC AL VAPOR SORPRENENT
#Masas, panes y repostería 18 noviembre 2020
Avui he descobert que ja no es necessari el forn per fer un pa de pessic espectacular !!!
L'altre dia se'm va espatllar el forn, i avui els petits m'han demanat que els fes un pa de pessic ... Em sonava que a cookidoo havia vist alguna recepta de pa de pessic al vapor, he buscat i he decidit provar a veure que tal ...
No et pots imaginar la meva reacció i la dels nens quan ha acabat de fer-se i hem vist el resultat ...
INCREÏBLE !!! Una esponjositat, textura i gust bestial!!
Aquí et deixo la recepta que he utilitzat per fer-ho i t'animo a provar-lo. Estic convençuda que et sorprendrà tant com a mi!!
Necessitaràs:
- 2 cullerades de sucre morè
- 30 g de suc de llimona
- 45 g de llet
- 130 g de farina de rebosteria
- 2 culleradetes de llevat químic en pols
- 4 - 6 tires de pell de llimona
- 130 g de sucre
- 60 g de mantega a temperatura ambient (i una mica més per untar el motlle)
- 2 ous
- 800 g d'aigua
Procediment:
- Greixa amb mantega un motlle de corona d'alumini de Ø 21 cm i 6 cm d'alt o un motlle d'alumini d'un sol ús de cake d'1 litre de capacitat. Folra la base del motlle amb paper d'enfornar.Greixa també el paper amb mantega i escampar el sucre more per la base i les parets.
- Posa un bol sobre la tapa del vas i pesa el suc de llimona i la llet. Reserva.
- Posa un altre bol sobre la tapa del vas i pesa la farina. Afegeix el llevat, barreja i reserva.
- Posa en el got la pell de llimona i el sucre i polvoritza 10 seg / vel 10.
- Amb l'espàtula baixa els ingredients cap al fons del vas i afegeix la mantega i els ous. Barreja 30 seg / vel 3. Retira el cubilet, barreja 1 min / vel 3 i ves afegint alternativament la farina i la barreja de llet i suc de llimona. Acaba de barrejar amb l'espàtula i aboca al motlle preparat. Renta el got.
- Posa en el got l'aigua, situa el recipient Varoma en la seva posició amb el motlle cobert amb film transparent i col·loca sobre del motlle 2-3 fulls de paper de cuina. Tapa el Varoma i programa 45 min / Varoma / vel 1. Retira el motlle del Varoma. Treu el pa de pessic del motlle mentre està calent. Deixa arrofredar i a disfrutar-lo
*Pots acompanyar el pa de pessic amb xocolata desfeta, un cafè,... o fer una cobertura de xocolata i posar-la per sobre abans de servir!!
Si no s'hagués espatllat el forn, no crec que hagués provat mai a fer un pa de pessic al vapor, però t'asseguro que ara repetiré moltíssimes vegades !! No deixa de sorprendre'm Thermomix® !!!
Si tens qualsevol dubte a l'hora d'elaborar la recepta no dubtis en contactar.
Si t'ha agradat aquesta publicació no oblidis donar-li al Like al final ;-)
Molt feliç dimecres!!!!