Te ayuda

Te cuida

Te inspira

Te enseña

Volver a MARIA CLARA COS QUIXAL

Agent image

Thermomix® Lleida

MARIA CLARA COS QUIXAL

Aquest és el meu blog a Thermomix® . Una de les meves inquietuds és l’ alimentació sana i natural. El Thermomix® és l’ eina ideal per poder preparar des de la recepta més senzilla a elaboracions complicades, amb una premissa important: fer-t’ho tu! Evitar al màxim els aliments processats que no ens ajuden a una nutrició saludable. És important tenir present que tot el que mengem te una gran repercussió en la nostra salut. Si vols saber-ne més, nomes cal que m’ ho demanis i t’ ajudaré encantada.

...Leer más

Salsa de Calçots. Thermomix® Lleida

3 de abril de 2018

Tiempo de preparación:

No disponible

Ración para:

1 personas

Highlighted Image


Les calçotades s’ han popularitzat a tot el territori tot i que són originaries de les terres de Tarragona. De maneres de fer la salsa n’ hi ha moltes, aquesta n’ és una. Us puc dir que és molt fàcil de fer i la podeu adaptar al vostres gust. L ‘ametlla i l’ avellana el que fan es espessir la salsa i aquesta proporció la podeu adaptar al vostre gust, fins i tot hi ha receptes amb menys quantitat i hi afegeixen pa torrat per donar textura a la salsa. Si la voleu picant hi podeu posar bitxo. També és molt bona amb verdures al vapor, bacallà esqueixat, .... Amb aquestes quantitats en sortirà uns 2l que, la veritat, fa una mica de mal dir quantes persones en podran menjar ja que és una mica llaminera (aproximadament 12-15 persones). Animeu-vos que us agradarà!

Ingredients:

8 tomàquets madurs

1 cabeça d’ alls

550-650 g d’ oli d’ oliva verge extra

5 nyores sense tija

200 g d’ametlla torrada i pelada

100 g d’ avellana torrada i pelada

1-2 alls crus (opcional)

1-2 culleradetes de sal

50-60 g de vinagre

Elaboració:

1. Posem les nyores en remull unes 2 hores fins que estiguin suficientment hidratades per poder treure’n la polpa.

2. Pre-escalfem el forn a 200º

3. Posem a la safata del forn els tomàquets i els alls i ho posem al forn durant 30-40 minuts. Deixem refredar i ho pelem tot. Reservem el líquid de cocció.

4. Situem una gerra sobre la tapa del Thermomix, hi pesem l’ oli i reservem.

5. Posem dins el vas les ametlles i les avellanes i triturem 20 seg/vel 6.

6. Afegim els tomàquets, els alls, la polpa de la nyora i triturem 15 seg/vel 5-10.

7. Afegim la sal i el vinagre. Posem el cubilet, a vel 5 i sense programar temps anem abocant l’ oli poc a poc damunt la tapa per a emulsionar. Quan s’ acabi d’ incorporar tot l’ oli parem la màquina.

8. Si la volem més líquida s’ hi pot afegir una mica de l’ aigua de cocció.

EXPORTAR LA RECETA A TU COOKIDOO®

Copia la URL de la receta y pulsa en "Exportar receta" para exportarla a Cookidoo®. A continuación, en la página de Cookidoo® deberás dar al botón "+" y después pegar la URL.

3 de abril de 2018

Posts destacados