Thermomix® Lleida

Maria Clara Cos Quixal

Aquest és el meu blog a Thermomix® . Una de les meves inquietuds és l’ alimentació sana i natural.  El Thermomix® és l’ eina ideal per poder preparar des de la recepta més  senzilla a elaboracions complicades, amb una premissa important: fer-t’ho tu! Evitar al màxim els aliments processats que no ens ajuden a una nutrició saludable. És important tenir present que tot el que mengem te una gran repercussió en la nostra salut. Si vols saber-ne més, nomes cal que m’ ho demanis i t’ ajudaré encantada.

 

Aquest és el meu blog a Thermomix® . Una de les meves inquietuds és l’ alimentació sana i natural.  El Thermomix® és l’ eina ideal per poder preparar des de la recepta més  senzilla a elaboracions complicades, amb una premissa important: fer-t’ho tu! Evitar al màxim els aliments processats que no ens ajuden a una nutrició saludable. És important tenir present que tot el que mengem te una gran repercussió en la nostra salut. Si vols saber-ne més, nomes cal que m’ ho demanis i t’ ajudaré encantada.

 

TAHINA AMB Thermomix® A LLEIDA

02 March 2018
02 March 2018
Categoría:

La tahina, originària de l’ Orient Mitja, és la llavor de sèsam molta fins a obtenir una pasta, que amb l’ ajut de l’ oli, farà que sigui cremosa i amb un gust ben peculiar i agradable. El seu ús més conegut és com a ingredient en l’ elaboració de l’ hummus però el podem utilitzar per preparar diferents salses o simplement per menjar directament untat en una torrada (mmmm! ja us dic que jo la trobo boníssima). El podem preparar de diferents maneres: amb la llavor sense torrar resultant un color blanc i gust ben diferent, amb la llavor torrada, amb llavor de sèsam negre el qual ens aportarà una quantitat més important de calci.


Pel que fa a les seves propietats nutricionals trobarem que és altament ric en àcids grassos essencials (sobretot omega 6 i omega 9). És un aliment energètic, per tant hem d’ adequar el seu consum a les necessitats de cadascú. Conté vitamines del grup B, elevat aport de minerals (ferro, calci, magnesi, zinc i fòsfor), és una bona font de proteïna d’ origen vegetal.


Es conserva en un recipient hermètic un mes a la nevera, a veure si et dura!!!


Ingredients:


250 g de sèsam


75 g d’ oli d’ oliva verge extra


1 culleradeta de sal rosa de l’ Himàlaia o marina sense refinar


 Elaboració:


1.Posem un recipient damunt la tapa, tarem i pesem l’ oli. Reservem.


2.Posem les llavors de sèsam dins el vas i torrem 7 min/120º/vel 1. Les retirem del vas i les deixem refredar.


3.Una cop fredes, tornem a posar el sèsam i la sal dins el vas i triturem 20 seg/vel 5-10.


4.Amb l’ espàtula baixem les restes de la paret cap al fons del vas. Programem 30 seg/vel 5 i anem afegint l’ oli pel forat de la tapa.


5.Podem conservar a la nevera en un pot de vidre.

Solicita demostración